ÕPIME MÄNGIDES
ÕpitulemusedAinekava läbinu õppur:
- mõistab lihtsamat argiteemalist eestikeelset kõnet;
- tunneb ära ja mõistab õpitud sõnu ja väljendeid ning kasutab neid oma kõnes;
- saab aru korraldusest ja toimib vastavalt;
- saab aru lihtsast küsimusest ning vastab sellele õpitud sõnavara piires;
- kasutab kõnes sobivaid viisakusväljendeid;
- teab peast eestikeelseid luuletusi ja laule;
- Kuulamine
- Kõnelemine
- Eesti kultuuri tutvustamine
- Mina (nimi, vanus, elukoht, kehaosad, riietus)
- Perekond (pereliikmed, ühistegevus)
- Kodu (eluruumid, mööbel, tänaval)
- Vaba aeg (mänguasjad, tegevused)
- Aastaajad (aastaajad, ilm,nähtused, tegevused)
- Aeg (nädalapäevad, kuud, numbrid 1-12, kellaaeg)
- Loodus (loomad, linnud, lilled, puud)
- Peretradutsioonid (sünnipäev, emadepäev, isadepäev, jõulud, vastlad)
- Tervis (tervislik toit, haigus)
- Poes (toiduained)
- Viisakusväljendid
Keeleteadmised:
- Hääldus: oskab eristada lühikest ja pikka häälikut, hääldada raskeid häälikuid ja häälikuühendeid. Silbitada.
- Käändsõna: nimisõnad, omadussõnad ainsuses ja mitmuses ( õpitud sõnavara piires)
- Asesõna: isikulised asesõnad (lühivormid). Näitavad asesõnad (see, need, siin, seal
- Arvsõna: põhiarvsõnad (1-20), järgarvsõnad (1-10)
- Tegusõna: kindla kõneviisi olevik ( kontekstis). Käskiv kõneviis tüüpfraasides.
- Määrsõna: sagedased koha-, aja- ja viisimäärused
- Küsisõna: Kes? Mis? Kus? Kuhu? Millal? Missugune? Mitu? Kui palju?
- peetakse oluliseks eesti keelt kuulata ja omandada keeleoskus tegevuste käigus, kus sõnalist suhtlemist toetab kontekst (nt ümbritsevad esemed jmt);
- pööratakse erilist tähelepanu erinevate meelte kaasamisele ja näitlikustamisele;
- korratakse õpitut erinevates kontekstides ja suhtlussituatsioonides, keeleõpet seotakse teiste tegevustega: liikumise, laulmise, käelise tegevuse, mängudega;
- vestlusteemade valimisel lähtutakse lapse kogemustest;