ÕPIME MÄNGIDES

Õpitulemused
Ainekava läbinu õppur:
  1.  mõistab lihtsamat argiteemalist eestikeelset kõnet;
  2.  tunneb ära ja mõistab õpitud sõnu ja väljendeid ning kasutab neid oma kõnes;
  3.  saab aru korraldusest ja toimib vastavalt;
  4.  saab aru lihtsast küsimusest ning vastab sellele õpitud sõnavara piires;
  5.  kasutab kõnes sobivaid viisakusväljendeid;
  6.  teab peast eestikeelseid luuletusi ja laule;
Õppesisu:
  • Kuulamine
  • Kõnelemine
  • Eesti kultuuri tutvustamine
Suhtlusteemad:
  • Mina (nimi, vanus, elukoht, kehaosad, riietus)
  • Perekond (pereliikmed, ühistegevus)
  • Kodu (eluruumid, mööbel, tänaval)
  • Vaba aeg (mänguasjad, tegevused)
  • Aastaajad (aastaajad, ilm,nähtused, tegevused)
  • Aeg (nädalapäevad, kuud, numbrid 1-12, kellaaeg)
  • Loodus (loomad, linnud, lilled, puud)
  • Peretradutsioonid (sünnipäev, emadepäev, isadepäev, jõulud, vastlad)
  • Tervis (tervislik toit, haigus)
  • Poes (toiduained)
  • Viisakusväljendid

Keeleteadmised:
  • Hääldus: oskab eristada lühikest ja pikka häälikut, hääldada raskeid häälikuid ja häälikuühendeid. Silbitada.
  • Käändsõna: nimisõnad, omadussõnad  ainsuses ja mitmuses ( õpitud sõnavara piires)
  • Asesõna: isikulised asesõnad (lühivormid). Näitavad asesõnad (see, need, siin, seal 
  • Arvsõna: põhiarvsõnad (1-20), järgarvsõnad (1-10)
  • Tegusõna: kindla kõneviisi  olevik ( kontekstis). Käskiv kõneviis tüüpfraasides.
  • Määrsõna: sagedased koha-, aja- ja viisimäärused 
  • Küsisõna: Kes? Mis? Kus? Kuhu? Millal? Missugune? Mitu? Kui palju?
Õppe- ja kasvatustegevust kavandades ning korraldades: 
  1. peetakse oluliseks eesti keelt kuulata ja omandada keeleoskus tegevuste käigus, kus sõnalist suhtlemist toetab kontekst (nt ümbritsevad esemed jmt); 
  2. pööratakse erilist tähelepanu erinevate meelte kaasamisele ja näitlikustamisele;
  3. korratakse õpitut erinevates kontekstides ja suhtlussituatsioonides, keeleõpet seotakse teiste tegevustega: liikumise, laulmise, käelise tegevuse, mängudega;
  4. vestlusteemade valimisel lähtutakse lapse kogemustest;